Mijn Payconiq API-key is mogelijks ongeldig en zit nog op het oude handelaarsportaal
Het kan gebeuren dat je jouw contract met Payconiq niet correct hebt laten uitbreiden voor de online oplossing. Dat vereist namelijk een aparte overeenkomst met Payconiq aangezien de prijzen anders zijn dan de sticker oplossing. Mogelijks heb je in het verleden een API-key gekregen die eigenlijk enkel bedoelt is voor de sticker oplossing, maar die mag je niet in Stamhoofd gebruiken. Het resultaat daarvan is dat jouw Payconiq account niet werd overgezet naar het nieuwe handelaarsportaal van Payconiq.
Dit veroorzaakt twee belangrijke problemen:
- Je API-key zal binnenkort stoppen met werken. Je moet een nieuwe aanvragen.
- Bij het betalen krijgen jouw supporters en leden de mogelijkheid om het te betalen bedrag zelf te wijzigen. Dat is uiteraard niet de bedoeling! Stamhoofd kan bij wijziging de betaling niet tegenhouden. Sinds 21 oktober is Stamhoofd wel begonnen om de betaalstatus bij wijziging automatisch te wijzigen naar 'mislukt', maar de betaling komt nog op jullie rekening. De bestelling of inschrijving wordt dan voor jullie niet zichtbaar, maar je ontvangt wel geld op je rekening (enkel als mensen het bedrag hebben proberen wijzigen). Dit wil je dus absoluut vermijden.
Neem contact op met Payconiq (niet met Stamhoofd, wij kunnen dit niet voor jullie regelen), en vraag om jouw account over te laten zetten op het nieuwe handelaarsportaal (en voor de activatie van de online module). Via dit nieuwe portaal (dus pas nadat je toegang hebt gekregen) kan je zelf je API-key bekijken onder 'Winkels en producten'. Ga naar het product (de online oplossing) waarvoor u een API heeft, klik op 'Beheer API-sleutels' en dan op 'API-sleutel tonen'.
Contactinformatie Payconiq
Contact formulier
+32 2 793 01 43
ma - vr: 9u00 - 18u00
za: 9u00 - 13u00