Overzicht

Alles over spammeldingen

In de meeste emailprogramma's kan je een e-mail als spam of ongewenst markeren. Als dat gebeurt, wordt er automatisch een signaal naar de verstuurder verstuurd. Stamhoofd vangt die meldingen op en houdt die bij. Als iemand een e-mail van een vereniging als spam markeert, dan blokkeren we automatisch alle mails naar die ontvanger.

Dit is een veiligheidsmechanisme. Het voorkomt verdere reputatieschade aan jullie en onze e-mailadressen. Daarnaast helpt het ook om je e-mails te monitoren. Want als iemand een e-mail als spam markeert, is vanaf dan de kans klein dat de e-mails nog in de gewone inbox terecht komen.

Het gebeurt af en toe dat mensen per ongeluk een e-mail als spam markeren. In dat geval kan je ons vragen (via hallo@stamhoofd.nl) om de blokkering op te heffen op voorwaarde dat:

  • De ontvanger ook bewijst dat hij de e-mail uit spam heeft gehaald en als veilig heeft gemarkeerd.
  • De ontvanger het e-mailadres waarvan ze de e-mail gekregen hebben toevoegen aan hun contactpersonen in hetzelfde e-mailprogramma (dus bv. in Telenet en niet in hun Apple account).

Gerelateerd

Mijn e-mails komen in spam (of niet) toe

Niet gevonden wat je zocht?

Je helpt jezelf het snelst door eerst te kijken of het antwoord op jouw vraag in de documentatie staat. Staat het er niet tussen, dan kan je contact opnemen via hallo@stamhoofd.nl.